2014. június 15., vasárnap

kozmetikumok és sminklemosás.

Büszkén jelentem, hogy immár az összes kozmetikumom bio, natúr, természetes, vegyszermentes, állatkísérletmentes és a többi :) Na jó... az igazság az, hogy néhány dekorkozmetikumom még a régi, de olyan ritkán használom őket, és ezért olyan lassan fogynak, hogy hiába néztem ki az alternatív verziót smink cuccokra, még nem volt alkalmam az összeset leváltani. A kukába meg ugye semmi sem dobunk, ami még használható (bár nálunk lenne rá esély, hogy hugi vagy anyu elhasználja a régieket).


Két dolog elég sokáig kifogott rajtam is: a fogkrém és a sminklemosó. Végülis az összes kozmetikumom közül a fogkrém az egyetlen, amit nem otthon kutyultra cseréltem, hanem bioboltból szereztem be. Meglepő, de ebből is nagy a választék, bár azt nem garantálom, hogy a helyi drogériában sikerrel jártok. Az alternatív sminklemosó pedig egy annyira hétköznapi, nap mint nap használt anyag, hogy most már furcsának tartom, hogy nem mindenki ezt használja.

...dobpergés, tadáááá: egy egyszerű olaj! Nálam az olivaolaj lett a befutó, mert ez általában van otthon, és nem tartozik a megfizethetetlen kategóriába, igazából szerintem nagyjából ugyanannyiba kerülhet, mintha ismeretlen eredetű, ámde általánosan elterjedt sminklemosót vennénk. Oké, bevallom lusta voltam piackutatást végezni, és összevetni az árakat, szóval ha bárki megtenné helyettem, örömmel fogadom az eredményt. 

Fogtam egy kisebb kiürült flakont (hogy ne a fél literes olivaolajas üveget tartsam a fürdőszobában) meg egy darabka anyagot, amivel letörlöm a sminket. Pár éve már nem használok vattakorongokat sminklemosáshoz, és most rejtélyes körülmények között a sminklemosó szivacsaim is eltűntek, de a darabka rongy is nagyszerűen alkalmazható és mosható eszköznek bizonyult. Ide kattintva találtok egy szemléltető videót, hogy olajjal tényleg le lehet mosni a sminket, bár én egyszerűen a kendőre cseppentek az olajból és azzal törlöm le az arcom, szemem. 

Előnyei a hagyományos sminklemosó szerekkel szemben:

- Nem tartalmaz kimondhatatlan nevű, káros vegyszereket.
- Az olajakat nem tesztelik állatokon! 
- Életem első sminklemosója, ami nem csípi a szemem.
- Természetbarát.
- Kettő az egyben: lemossa a sminket és ápolja a bőröd.



Most pedig közvéleménykutatás! Feltételezem, hogy a többi kozmetikumom is érdekelne titeket, ezért felteszem a kérdést: miről írjak, miről hozzak receptet? A válaszokat kommentben várom :)

fotók: saját

2 megjegyzés:

  1. A szappant is te csinálod? Engem az érdekelne, meg a parfüm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A parfümről írok majd, nagyon egyszerű elkészíteni :)

      A szappankészítésről itt: http://lukreciakencei.hu/szappankeszites olvashatsz: Megtanulható interneten keresztül is, de figyelmesen el kell olvasni a játékszabályokat. Ha érdekel, tudok neked keresni pár tanfolyamot vagy workshopot is, ahol elsajátíthatod a szappankészítés rejtelmeit :)

      Törlés